• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Helló Magyar Helló Magyar · 2021.05.20.
· Trend

Elkezdődött a harmadik vágány kiépítése a Keleti és Kőbánya felső közötti szakaszon, új megállók is lesznek

vasúti felújítás hatvan felé

Fotó: Facebook/Vitézy Dávid

Épül az új, harmadik vasúti vágány a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között a 80a-120a – tehát a Budapestről Hatvanon át Miskolc felé és Újszászon át Szolnok felé vezető – vasútvonalakon – írta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebookon.

Vitézy Dávid bejegyzésében azt írta, a fejlesztések célja, hogy több elővárosi és távolsági vonat tudjon közlekedni ezekről a vonalakról a Keleti pályaudvarra.

A vasút a legkörnyezetbarátabb közlekedési eszköz, fejlesztése elengedhetetlen a központi régió fenntartható közlekedésfejlesztése keretében, ehhez pedig szükség van a kapacitás bővítésére, írja Vitézy. A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik ma is naponta 42 ezer ingázóval.

A most átépülő belső szakaszon új megálló is létesül a leendő Közlekedési Múzeumnál, a Hungária körútnál, a volt Északi Járműjavító mellett.

Az új megállóban a hatvani és újszászi-szolnoki vonalról érkező elővárosi vonatok kapnak majd új átszállási kapcsolatot az 1-es villamosra,

az új megállót pedig akár 10 ezer utas is használhatja naponta, tehát forgalma Zuglóéhoz lesz mérhető.

Vitézy megjegyezte, az elővárosi vonatok száma csak úgy növelhető kellő mértékben, ha a vonalak kapacitását végig bővíteni tudják. Rákos és Hatvan között évek óta zajlik, és lassan véget ér a hatvani vonal teljes felújítása,

most a kimaradt hatvani és újszászi vonal járatainak sűrítéséhez nélkülözhetetlen budapesti szakasz fejlesztése kezdődik meg.

A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között az építkezés indult meg idén, Kőbánya felsőtől Rákosig (és tovább Rákosligetig) pedig rövidesen megkezdődik a következő fejlesztés előkészítése a Budapest Fejlesztési Központban.

keleti kőbánya terv

Forrás: Facebook/Vitézy Dávid

A BKF vezérigazgatója arról is írt, hogy tart a Déli Körvasút és a külső körvasút fejlesztése is, amelyek tervezett új megállói (Közvágóhíd, Nádorliget és Népliget a Déli Körvasúton, illetve Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota és Pestújhely a külső körvasúton) további irányokba teszik majd lehetővé járatok indítását a hatvani és újszászi vonal felől a jövőben, a Keleti pályaudvar mellett.

Több száz milliárd forintos, átfogó megújuláson esik át tehát Budapest egyik első számú vasúti vonalcsoportja, mely a Miskolc és Szolnok felől érkező távolsági, a kelet-magyarországi teher és a Hatvan – Gödöllő – Pécel illetve Újszász – Sülysáp – Gyömrő – Maglód felőli elővárosi forgalom számára rendelkezésre álló kapacitásokat is egyaránt bővíti.

A beruházásokat az Európai Unió támogatásával a kormány döntése alapján végzi a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a Budapest Fejlesztési Központ.

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
agglomeráció Budapest fejlesztés Miskolc Szolnok vasúti közlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Még soha nem élt ennyi külföldi Magyarországon: honnan jönnek és miért épp ide?

  • Tenger sodort el egy magyar apát és 10 éves lányát Görögországban: Videón a drámai mentés

  • Riasztás: Jégesővel és viharos széllel támad a nyári ítéletidő Magyarországon

  • Borzalmas: egy év alatt 93 gyerek halt bele a könyörtelen beavatási szertartásba

  • Megfejtették a vízvezetékben talált idegenkoponya rejtélyét

  • Mi mindent rejthet még a Balaton mélye? Leletek és legendák nyomában

Kapcsolódó cikkek

Photo: https://unsplash.com/photos/person-using-vr-headset-4lSz1Jv0Vkc
2025.07.10.

Miért nem érte el a VR a nagy áttörését?


Olvasson tovább
Budapesti reptér
2025.07.09.

Jó hír az utazóknak: ismét bővül a budapesti reptér kínálata és egy régi, népszerű járat is visszatér


Olvasson tovább
Hévízi tófürdő
2025.07.09.

Hamarosan újranyithatnak a Hévízi-tó ikonikus fürdőépületei! – KÉPEK


Olvasson tovább
Budapest Select SS22 catwalk mood #EXPO2020
2025.07.09.

Milyen szerepet játszanak a technológiák a modern divatban?


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Még soha nem élt ennyi külföldi Magyarországon: honnan jönnek és miért épp ide?

Még soha nem élt ennyi külföldi Magyarországon: honnan jönnek és miért épp ide?

Tovább olvasok
Tenger sodort el egy magyar apát és 10 éves lányát Görögországban: Videón a drámai mentés

Tenger sodort el egy magyar apát és 10 éves lányát Görögországban: Videón a drámai mentés

Tovább olvasok
Riasztás: Jégesővel és viharos széllel támad a nyári ítéletidő Magyarországon

Riasztás: Jégesővel és viharos széllel támad a nyári ítéletidő Magyarországon

Tovább olvasok
<strong>Borzalmas: egy év alatt 93 gyerek halt bele a könyörtelen beavatási szertartásba</strong>

Borzalmas: egy év alatt 93 gyerek halt bele a könyörtelen beavatási szertartásba

Tovább olvasok
Megfejtették a vízvezetékben talált idegenkoponya rejtélyét

Megfejtették a vízvezetékben talált idegenkoponya rejtélyét

Tovább olvasok
Mi mindent rejthet még a Balaton mélye? Leletek és legendák nyomában

Mi mindent rejthet még a Balaton mélye? Leletek és legendák nyomában

Tovább olvasok
Másolatnak hitték, kiderült, hogy majdnem 3 ezer éves a Magyarországon talált kard

Másolatnak hitték, kiderült, hogy majdnem 3 ezer éves a Magyarországon talált kard

Tovább olvasok
Bejutottak Kádár János titkos balatoni nyaralójába, ez fogadta őket

Bejutottak Kádár János titkos balatoni nyaralójába, ez fogadta őket

Tovább olvasok
A tűrhetetlen szárazságban az ország legszárazságtűrőbb fűféléi is tömegesen pusztulnak

A tűrhetetlen szárazságban az ország legszárazságtűrőbb fűféléi is tömegesen pusztulnak

Tovább olvasok
Sosem találnád ki, miért kell átépíteni Erdély egyik legcsodálatosabb útját

Sosem találnád ki, miért kell átépíteni Erdély egyik legcsodálatosabb útját

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4